Milí návštěvníci,
dnes bych vás ráda seznámila s tím, jak vznikají mé složitější jednobarevné nažehlovačky. Nafotila jsem pro vás postup vzniku mé kapsičky Vesmírní pulci hledají nové planety.
Na počátku všeho je často nejasná myšlenka, kresebné hledání ve skicáku, většinou doplněné poznámkami. Dříve jsem kreslila na volné papíry, abych měla pocit většího rozmachu, ale poté, co jsem vícekrát náčrtek kamsi založila a už nenašla, hromadím kresby ve skicáku. Pravděpodobnost ztráty je o poznání menší a často si díky listování připomenu náměty, které už jsem dávno pustila z hlavy.
Ke kresbě si obvykle poznamenávám název, někdy několik klíčových slov a barevnost (pokud o ní mám jasno).
Když přijde čas použít kresbu ze skicáku, beru si čistý papír a černý fix. Tužkou obkreslím obrysy původní kresby a pak již fixem kreslím kontury. V této fázi je asi nejtěžší správně rozvrhnout tmavé plochy. Vzhledem k možnostem řezačky nemohu zacházet do velkých detailů, je třeba tvary zcelovat, zjednodušovat a přitom hlídat, aby motiv zůstal čitelný.
Když je kresba hotová, vyfotím ji a fotku přenesu do počítače. V programu na přípravu řezané grafiky pak chvíli upravuji parametry, aby výsledek co nejlépe odpovídal vstupní kresbě. Je to trochu jako kouzlo. Po příkazu "trasovat" se nejdřív ukáže změť obrysů, ve které není lehké se vyznat. Jakmile ji však dalším příkazem vybarvím, mám zpátky svou kresbu, převedenou na obrazové body.
Téměř vždy je třeba upravit některé detaily, pohnout obrazovými body. Zde jsem mnoho práce neměla, doplnila jsem akorát chybějící obrys části krku u kluka. Hledači rozdílů si jistě povšimnou zmenšení černé planety, u které se mi nelíbilo, že je skoro stejně velká jako klukova hlava.
Když si nejsem jistá barvou látky, ze které mám šít výrobek, zkouším v této fázi různé bary pozadí i grafiky. Není od věci vyzkoušet i variantu na tmavém pozadí, ale v tomto případě jsem se nakonec rozhodla pro střídmý šedohnědý podklad.
Pak už přichází na řadu odeslání na řezačku. Grafika je z připravené sametové fólie vyřezána během několika minut. Já pak postupně odloupávám přebytečné černé plochy, až zůstane jen to, co do obrázku patří. Hotovou nažehlovačku přiložím na připravený látkový panel.
Nažehluji 20 sekund přes pečicí papír a po sloupnutí ochranné průhledné fólie ještě jednou, abych měla jistotu, že drží dobře i ty nejmenší detaily. Přední panel na kaspičku zdobený grafikou je hotový. Teď už zbývá jen šití.
Ušila jsem čtvercovou zipovou kapsičku, kterou je možné používat samostatně, nebo jako organizér do kabelky či tašky. Uvnitř má jednu zipovou kapsu a dvě otevřené kapsičky.
Věřím, že pro vás byl můj dnešní blog zajímavý, děkuji vám za přečtení a přeji, ať tímto obtížným obdobím projdete co nejlépe.